Klick klick

Intervjun med Jeff Jarvis igår på Aktuellt piggade upp mig rejält.

Den handlade i grunden om klick-sajter som Buzzfeed och nya svenska Lajkat. Vilket i sig fångade mitt intresse. Men det som tog skruv var insikten om att det vi dagligen strävar efter och mäter på längden, bredden och tvären: antal besökare, antal klicks, antal delningar osv INTE är det verkligt viktiga. Han pratade om klick-sajter, men detta är ju i högsta grad applicerbart på epostmarknadsföring.

Vi går från kvantitativ mätning till kvalitativ. Istället för antal klick – hur många sekunder spenderades på en klickad länk? Vad gjorde läsaren sen?

Klipp från SVT Aktuellt

En reaktion på ”Klick klick

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s