Förra veckan var jag på ett antal möten om marknadsföring, i olika forum men alla i syfte att de medverkande skulle inspireras och få nya frön sådda.
Det stackars begreppet content marketing fick vara med överallt och borde väl snart helgonförklaras. En person var dock befriande rak och ansåg ”att det är ju inget nytt, är vad vi mer eller mindre alltid har gjort”.
Tack för det! Levde på det beskedet, medan min frustration flödade under tiden jag lyssnade på en beskrivning av en content marketing modell som egentligen illustrerade i essensen i marketing automation.
Tänkte tillbaka på detta när jag lyssnade på Annelie Ivarsson på radion idag om alla dessa kostråd. Råd, som kommer från alla möjliga håll och som gör att det övergripande, allmänna bas-rådet för det stora flertalet av oss drunkar: ät mer frukt, grönsaker och fisk. I radiointervjun lade Annelie till: röra på sig.
Vi verkar sträva efter att krångla till saker och ting i någon sorts innovationsiver som blir lite löjlig.